70 let se značkou SEAT
SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů.
SEAT 1500 byl v 60. letech velkým španělským sedanem
SEAT 132 býval druhým nejhodnotnějším osobním vozem vyráběným ve Španělsku a prémiový sedan SEAT Exeo nabízel nejlepší poměr cena/výkon
V současnosti nahrazují prestižní sedany SUV, jakým je SEAT Tarraco
Rok 1963 přinesl po prvních letech existence značky SEAT, která vstoupila na trh s modelem 1400, zrození prestižního modelu SEAT 1500. Fanouškům luxusních vozů bylo ihned jasné, jaké automobily se nový SEAT 1500 snažil svými hranatými tvary, bohatou chromovanou výzdobou a diagonálními pneumatikami s bílými bočnicemi následovat… O sedmdesát let později převzala roli prestižních automobilů atraktivní SUV, jakým je SEAT Tarraco.
SEAT 1500: prostorná, komfortní, robustní a luxusní třída
SEAT 1500 nabízel kompaktnější rozměry a výhodnější cenu než tehdejší americké vozy. Přesto však poskytoval veškerý luxus a veškerou výbavu, o které tehdy mohli řidiči snít. Novináři o tomto voze hovořili jako o „šoférské limuzíně“ hodné politiků, vysoce postavených manažerů a dobře situovaných lidí. SEAT 1500 byl samozřejmě ideální také pro velké rodiny, protože díky třímístnému spojitému sedadlu vpředu nabízel šest sedadel pro přepravu většího počtu cestujících
SEAT 132: nenápadná revoluce
SEAT 132 byl kratší, lehčí a mnohem aerodynamičtější. Oproti modelu SEAT 1500 představoval obrovský pokrok a byl lépe připraven na požadavky své doby. Zatímco model 1500 umožňoval jet rychlostí 130 km/h, SEAT 132 měl nejvyšší rychlost až 170 km/h s motorem 1,8 litru a 160 km/h s motorem 1,6 litru (u této verze se pětistupňová převodovka dodávala na přání). Obě jednotky byly zážehové motory moderní konstrukce.
SEAT Exeo: ukázka důvtipu
SEAT opustil s ukončením výroby modelu 132 v roce 1980 segment D, resp. střední třídu. V roce 2008 nastala vhodná doba pro návrat. Nový model měl znovu podélně uložený motor, ale tentokrát byla nabídka motorů a převodovek mnohem širší. Na výběr byly tři zážehové motory ve výkonových verzích 102 k, 150 k a 200 k, plus tři vznětové motory 2.0 TDI s výkonem 120 k, 143 k nebo 170 k. SEAT Exeo měl robustní konstrukci, vyspělé bezpečnostní prvky a podvozek s efektivním víceprvkovým zavěšením zadních kol. Inženýři v Technickém centru SEAT vyvinuli specifické nastavení s komfortním charakterem a precizními jízdními vlastnostmi. Výsledkem byla klidná jízda a vynikající ovladatelnost, která dávala řidiči pocit jistoty.
SEAT Tarraco
SEAT Tarraco je velké SUV se všemi atributy, které zákazníci požadují v roce 2020, a s veškerou přitažlivostí, díky níž stojí tento model na vrcholu produktové řady. K tomu samozřejmě přispívá i dynamický a emocionální design značky SEAT, který umocňují kola s průměrem ráfku až 20 palců. Tarraco má prostorný interiér s pěti nebo sedmi sedadly. Jeho hmotnost se však drží v mezích (1599 kg u pětimístné verze se zážehovým motorem).