Zákaznická linka ZDARMA:
800 141 000

Kontakty

Vánoční otevírací doba? Zjistěte, kdy jsme tu pro vás během svátků. Zobrazit otevírací dobu 

Když si auto hraje na schovávanou, pomůže smartphoneZveřejněno: 12.3.2021

Když si auto hraje na schovávanou, pomůže smartphone

80 procent řidičů příležitostně hledá svůj automobil většina si přeje lokalizaci pomocí aplikace

Kde stojí můj vůz? Tuto otázku si někdy položil téměř každý z nás, ať již na nějakém velkém nepřehledném parkovišti, po prohlídce památek v cizím městě nebo na neustále se měnících odstavných místech k parkování na sídlišti. To dokládá nová reprezentativní studie Výzkumného ústavu Innofact provedená z pověření automobilky Kia, v rámci níž bylo v prosinci online dotázáno 1000 řidičů a řidiček automobilů. 80 procent účastníků uvedlo, že minimálně jednou hledali své auto. Přitom hledání trvalo ve většině případů pět až deset minut (u 42 procent, u 20 procent pak delší a u 38 procent kratší dobu). Zapomenutí místa, kde bylo auto zaparkováno, přitom nepředstavuje jev, který by se s přibývajícím věkem zvyšoval. Naopak: z řidičů ve věku 18-39 let se muselo dokonce 89 procent po svém autu porozhlížet. Podporu v této hře na schovávanou očekávají více než dvě třetiny všech dotázaných od svého chytrého telefonu: 60 procent by rádo využilo aplikaci k nalezení svého automobilu, 8 procent to tak už dělá.

Vedle relevance lokalizačních aplikací v rámci studie zadané automobilkou Kia se také zkoumal zcela obecně stav propojení chytrého telefonu a auta do komunikační sítě. Rozhodujícím prvním krokem je přitom propojení mobilního telefonu se systémem infotainmentu vozidla. Třetina dotázaných (33 procent) již v autě takovéto rozhraní chytrého telefonu využívá, ve věkové skupině 18-39 let pak již každý druhý (49 procent). Na druhé straně však téměř polovina všech dotázaných (48 procent) uvedla, že jejich automobil toho není technicky vůbec schopen. Vysoká připravenost k využívání aplikací pro automobil není na pozadí všeobecného vývoje vůbec překvapivá. Existuje totiž již jen velmi málo lidí, kteří svůj mobil využívají výhradně k telefonování. Podle studie využívá 92 procent všech respondentů aplikace pravidelně, mezi 18-39 letými je to dokonce 98 procent!

Nové vozy Kia z 95 % s rozhraním pro smartphone, 89 % s navigací. Zájem o funkce zvyšující komfort, které se stávají možnými po propojení mobilu a automobilu do komunikační sítě, se projevuje také ve výbavě automobilů. U značky Kia například v roce 2020 mělo již okolo 95 procent nových vozů prodaných v Německu systém infotainmentu s dotykovou obrazovkou a rozhraním pro chytrý telefon. Devět z deseti zákazníků Kia (89 procent) se dokonce rozhodlo pro verze s mapovým navigačním systémem, který je standardně dodáván s online službou UVO Connect, funkcí Kia Live a aplikací Kia UVO. Kia Live vyvolává data pomocí vlastní SIM karty a kromě jiného nabízí i vysoce přesnou online navigaci založenou na cloudu. Pomocí aplikací v systému UVO lze data přenášet z automobilu i do něj a například odesílat plánované trasy do navigačního systému, zjišťovat polohu vozidla, zamykat a odemykat dveře, u elektrifikovaných modelů této značky řídit nabíjení akumulátoru i získat pokyny na „poslední kilometr cesty“ v rozšířené realitě, ukládat či vyvolávat v cloudu osobní nastavení automobilu včetně preferencí pro navigaci, rádio a Bluetooth. UVO Connect je možné používat bezplatně od prvního uvedení do provozu po dobu sedmi let a při prodeji vozidla převést na nového majitele.

TAGY:

novinky