Nová SUV Sportage v evropském provedení
Pátá generace bestselleru značky Kia vstupuje na český trh
Kia v Česku zahájila prodej páté generace modelu Sportage, která byla navržena a vyvinuta speciálně pro evropské zákazníky. Oblíbené SUV výrobce nabízí v šesti typech motorizací a poprvé i s alternativními pohony HEV a PHEV. Akční cena začíná na 599 980 Kč a k dispozici jsou čtyři stupně výbavy a nejvíce jízdních asistentů v daném segmentu. Druhý prodejně nejúspěšnější model značky se dočkal výrazných inovací v oblasti designu, technologií i konstrukce. Je vybaven největším množstvím jízdních asistentů ve své třídě a jde o první automobil značky Kia postavený na zcela nové podvozkové platformě. Díky ní nabízí oproti svému předchůdci ještě více prostoru jak v kabině pro cestující, tak i v zavazadlovém prostoru.
Mezi technologické novinky patří nová podvozková architektura s označením ´N3´, elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS) nebo elektronicky řízený systém pohonu všech kol AWD, který garantuje optimální rozdělování hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy. Nová Sportage nabízí také nejvíce asistenčních systémů ve svém segmentu. Z celkem 18 nabízených systémů naleznou řidiči například asistent pro jízdu na dálnici (HDA), systém sledování mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím (BCA-R) nebo inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním (RSPA). Sportage nově disponuje kamerovým asistentem pro sledování slepých úhlů (BVM), který se u značky Kia poprvé představila v nové generaci modelu Sorento.
Interiér upoutá zcela novou koncepcí s novým duálním zakřiveným displejem, který dává palubní desce působivou šířku i hloubku. Rozměrná 12,3" dotyková obrazovka společně s multifunkčním dotykovým panelem infotainmentu a klimatizace naplňuje veškeré potřeby řidiče i posádky na konektivitu a funkce vozu s důrazem na maximálně snadné a intuitivní používání.
Zájemci budou mít na výběr z nejširší nabídky motorizací v daném segmentu, konkrétně z šesti typů, od tradičních ryze benzinových a naftových až po několik hybridních variant. Vůbec poprvé jsou k dispozici hned tři alternativní pohony. Vedle MHEV (mild-hybrid) jsou nově nabízeny pohony HEV (hybrid) a PHEV (plug-in hybrid). S technologií MHEV je pak možné kombinovat jak zážehový tak i vznětový motor, což přispívá k dalšímu snížení emisí a celkové spotřeby paliva.