Nový Golf R přijíždí na start
Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob
Volkswagen slaví světovou premiéru nového modelu Golf R. Ve čtvrtek 5. listopadu začal v Evropě předprodej vrcholné verze Golfu s nejvyšším výkonem 235 kW (320 k). Golf R je tradičně nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen. Golf R měl vždy pohon všech kol, vždy nabízel pozoruhodnou dynamiku, jeho design byl vždy exkluzivní, což platí i pro jeho výbavu, a po technické stránce byl vždy majákem své třídy - třídy Golfu. A tak je tomu i tentokrát. Golf R přijíždí v závěru roku 2020 na start jako první Volkswagen s novým pohonem všech kol. "4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring". Inteligentně síťově propojený systém zpřístupňuje novou dimenzi jízdní dynamiky.
Volkswagen poukazuje novým sportovním vozem na mimořádně velký potenciál modelu Golf, vyráběného již v osmé generaci. Ikona kompaktní třídy s výrazně více než 35 miliony vyrobených vozů pokrývá nyní rozsah výkonů od 66 kW (90 k) do 235 kW (320 k) nového Golfu R. Zákazníci mohou objednávat vozy Golf s motory na benzin (TSI), naftu (TDI) včetně nejmodernějšího systému Twindosing, i na zemní plyn (TGI), ale také s 48V mild hybridními (eTSI) nebo plug-in hybridními pohony. Golf jako jeden z mála velkosériově vyráběných modelů na světě překračuje hranice jednotlivých segmentů díky tak širokému spektru variant ve spojení s čistým a moderním designem.
Nad všemi dosavadními verzemi stojí nyní nový Golf R - dosud nejvýkonnější varianta modelové řady Golf. Svou technikou pohonu překonává všechno, co bylo do současnosti pod označením Golf uvedeno na trh. Pátá generace sportovního vozu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. Při 250 km/h ukončí další akceleraci elektronický omezovač. Zákazníci si však mohou na přání objednat Golf R také s paketem "R Performance". V tomto případě se nejvyšší rychlost zvýší na 270 km/h. Pozoruhodné jízdní výkony však zdaleka nejsou jediným faktorem, který definuje charakter nového Golfu R. Významnou roli hraje také kombinace intenzivní hnací síly s maximem točivého momentu 420 N.m, velmi moderního podvozku a nejprogresivnějšího pohonu všech kol v této třídě. Výsledkem je nová definice jízdní dynamiky.
Definitivní nastavení nového Golfu R bylo ostatně cizelováno na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Ve spojení s paketem "R Performance" disponuje Golf R dokonce speciálním jízdním režimem pro Nürburgring s označením "Special". Všechny zásadní parametry pohonu jsou v jízdním módu "Special" přizpůsobeny legendárnímu závodnímu okruhu.