Škoda Auto je již po 18. oficiálním hlavním partnerem Tour de France
108. ročník Tour de France odstartuje 26. června, kdy proběhne takzvaný Grand Départ v Brestu. Tour de France se skládá z 21 etap pokrývajících celkovou vzdálenost více než 3 300 kilometrů a zahrnuje šest horských etap. Peloton dorazí do cíle na pařížském Champs-Élysées 18. července.
Škoda Auto podporuje Tour de France které letos bude 26. června – 18. července 2021 již poosmnácté . Česká automobilka zajišťuje mobilitu organizátorů této tradiční cyklistické události i mnoha týmů celkovým počtem 250 vozů. Flotila zahrnuje modely Enyaq iV, Škoda Octavia a Octavia iV, stejně jako Škoda Superb iV. Čistě elektrické SUV české automobilky bude letos opět sloužit jako velitelský vůz („Red Car“) a mobilní centrála ředitele Tour de France Christiana Prudhomma. Kromě toho Škoda Auto sponzoruje Zelený trikot pro vedoucího jezdce bodového sprinterského hodnocení a jako partner oficiální aplikace Tour de France bude fanoušky průběžně informovat o aktuálním dění během závodu.
V čele pelotonu letos opět pojede vůz Škoda Enyaq iV. Toto SUV s čistě elektrickým pohonem bude ředitel Tour de France Christian Prudhomme používat jako mobilní centrum závodu. Na startu každé etapy otevře posuvnou střechu vozu, aby zamával žlutým praporkem, a poté bude závod řídit z automobilu pomocí nejmodernější komunikační techniky. Kdykoli to bude nutné, může například vydávat bezpečnostní pokyny. Při některých etapách použije Christian Prudhomme jako „Red Car“ také vůz Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem.
Logo Škoda Auto bude v průběhu závodu zdobit Zelený trikot pro vedoucího jezdce bodového hodnocení, který automobilka sponzoruje od roku 2015. Vítěz největšího cyklistického závodu na světě zdvihne již pojedenácté na pařížské Champs-Élysées křišťálovou trofej. Za navržení této trofeje zodpovídají také letos Škoda Design a Peter Olah, vedoucí designu interiéru ve Škoda Auto.
Škoda Auto také u příležitosti Tour de France spustila svou kampaň se sloganem „The beautiful circus: You have to love it. We do.“ Ta ukazuje, že cyklistiku musíte skutečně milovat, abyste zvládli tak náročný závod. Škoda tuto kampaň propaguje v televizních reklamách, na sociálních sítích a na svých webových stránkách zaměřených na cyklistiku www.welovecycling.com. Na těchto stránkách naleznou cyklističtí nadšenci zajímavé informace o nejznámějším cyklistickém klání na světě a také soutěž o výjimečné ceny.
Jako exkluzivní partner oficiální aplikace Tour de France značka Škoda zajistí, že budou mít fanoušci cyklistiky neustále přehled o tom, co se právě děje na trati. Aplikace Tour de France nabízí vedle průběžného pořadí a nejnovějších informací také sledování v reálném čase za pomoci GPS, profily jezdců a řadu dalších zajímavostí. Aplikace je zdarma ke stažení pro operační systémy Android a iOS..
Jako „hybná síla cyklistiky“ podporuje automobilka tento sport na různých úrovních. Vedle Tour de France a závodu kolem Španělska („La Vuelta“) podporuje česká automobilka celou řadu dalších národních i mezinárodních cyklistických závodů, a to jak pro profesionály, tak amatérské sportovce. Neodmyslitelnou součástí rozšířené nabídky značky Škoda jsou tak nejen jízdní kola, ale i cyklistické doplňky a příslušenství.