Zákaznická linka ZDARMA:
800 141 000

Kontakty

Volkswagen představil v Locarnu koncepční vůz ID.X PerformanceZveřejněno: 27.9.2023

Volkswagen představil v Locarnu koncepční vůz ID.X Performance

Zcela elektrická sportovní limuzína s pohonem všech kol. Dynamický vůz, který budí tento dojem díky mnoha sportovním prvkům v exteriéru a interiéru.

Volkswagen představil ve dnech 8. až 9. září na Setkání ID. v Locarnu, na švýcarské straně jezera Lago Maggiore, vizi zcela elektrické sportovní limuzíny vyšší střední třídy. Koncepční vůz ID.X Performance ohromí mimořádně výkonným pohonem všech kol, sportovně zaměřeným nastavením podvozku a výrazným vzhledem.

Expresivní vzhled s jasným projevem síly. ID.X Performance dává najevo mimořádné sportovní vlastnosti svým dynamickým vzhledem. Úpravy exteriéru zcela elektrické limuzíny zahrnují velký počet sportovních prvků. Jak přední spoiler, tak i zadní difuzor jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Vývojáři rozšířili rozchod kol o 80 milimetrů a světlou výšku sportovního podvozku s mimořádně tuhými pružinami snížili o 60 milimetrů. Sportovní podvozek společně s pohonem zásadně přispívá ke sportovním výkonům a zajišťuje ještě agilnější jízdní vlastnosti a ovladatelnost s pohotovějšími reakcemi. Vůz stojí na 20“ sportovních kolech z lehké slitiny upevněných centrální maticí a vybavených závodními pneumatikami s šířkou 265 milimetrů. Tmavě tónované zadní svítilny umocňují sportovní vzhled vysokovýkonné elektrické limuzíny. V interiéru poskytují cestujícím nejlepší možnou oporu těla i při dynamické jízdě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu. Sportovní charakter v interiéru zvýrazňují červené ozdobné prvky.

Silný pohon se dvěma elektromotory, výkonem 411 kW (558 k) a funkcí krátkodobého zvýšení hnací síly. Volkswagen vytvořil pro koncepční vůz ID.X Performance systém pohonu všech kol doplněním synchronního elektromotoru s permanentními magnety na zadní nápravě dodatečným asynchronním elektromotorem na přední nápravě. Výhodou tohoto druhu pohonu předních kol je odolnost vůči krátkodobému přetížení spolu s mimořádně nízkými ztrátami ve vypnutém stavu. Asynchronní elektromotor je proto optimální pro režim krátkodobého zvýšení výkonu. Řízení točivého momentu obou elektromotorů má na starosti manažer jízdní dynamiky, který v koncepčním voze ID.X Performance řídí také činnost uzávěrky zadního diferenciálu. Řidič tuto funkci ovládá na samostatném displeji s úhlopříčkou 17 centimetrů na středové konzole. Pohon se dvěma elektromotory odebírá energii se sady akumulátorů schopné poskytovat vysoký trvalý výkon. Díky nabíjecímu výkonu až 200 kW je doplňování elektrické energie velmi rychlé.

TAGY:

novinky